zaraangelique

Tusenårsvarden.

Kategori: Allmänt

 

Idag hade vi ännu en strålande dag, så jag drog på tur upp till "Moldemarka". 


Dit upp på högsta kullen ska jag. 


Jag föjlde min forna jaktinstinkt och snusade efter renarna/hjortarna upp mot fjällen. Förstår inte hur de kommer upp med sina hårda hovar på dessa isväggar(bilderna ljuger!!!) Det verkar inte vara något problem för de norska gammelgubbarna heller, om ni ser gubben på bilden som på skidor rände ner för väggen jag bokstavligen klättrade uppför som att det vore världens fjantigaste backe. 


Ett "isfall" ovanför Skihytta. Do you see me? 










Efter 1 timme och 4,5 km uppför var jag uppe på Tusenårsvarden. Sen var det bara nerför då, inte lika roligt.



Bästa sättet att ta sig nerför var att sätta sig på rumpan. 

Småfolkets utsikt. Helt okej! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: