zaraangelique

FINALLY

Kategori: Allmänt














Änteligen har jag idrettsjussen ur världen efter ett plågsamt dygn orsakat av dålig planering och diciplin. Förutsatt att den är godkänd då. En 6 timmar lång examen hade vi idag och jag fick utnyttja varenda minut. Men nu får jag slänga ut tjockisen till lagbokshelvete och alla mina färggranna lappar efter. Nu återstår endast en examen i prestasjons psykologi. Först ska vi fira natsjonaldagen och se lite natur. 

Igår firade jag mig själv mest med att sitta och nörda, men fick iallafall lite sol samtidigt. Och så var vi och tog upp Karls båt efter en kul histora på de sju haven, medan alla andra stod på kö för att få pluppa sina nyputsade pärlor till sjöss. Karl är nämligen en kul filur som en dag var och fiskade i storm då rattspektaklet gav upp, ingen telefon hade han då heller men med fiskekompanjon Léos mobil fick de tag på brandkåren medan de slungades ut ur fjorden mot havet. (Åror..Vad är det?) Brandkårshjältarna fick pojkarna i hamn men Karl passade på att ta sig ett dopp samtidigt innan han steg i land eftersom det ändå var så varmt och skönt. Hehe, ibland så är det svårt att beräkna avstånd mellan båt och kaj. Nåväl, pojkarna på de torra igen..förutom Karl då.

Tack för alla grattisar, det värmde även om det var en ganska vanlig och tråkig dag i övrigt. Ska fira med en skidtur ikväll! (rullskidor)




Kommentarer


Kommentera inlägget här: