zaraangelique

ALASKAN MALAMUTE

Kategori: Allmänt

Fina Dexterhttp://spottydots.se/alaskan-malamute/dexter/

Det är kanske tur att det är så svårt att hitta en kennel som verkar satsa seriöst på sina hundar och att de kräver en hel del av dig som ny ägare. Och att det är lite omständigt att hitta hunden för dig och hämta den kanske 1000 km bort. Såklart den finns på marknaden utanför föreningar och kennlar, men man vet ju aldrig vad man får. Jag vill ha en ren och frisk hund som lever många lyckliga år.
 
Jag har är helt såld på denna fina ras. Så vacker och underbar i sinnet. Eftersom det är en draghund som är van att arbeta hårt krävs det en hel del jobb av dig som ägare också. Det är många kilometer som ska averkas var eviga dag ett fullt hundliv ut. Men så mycket glädje man kan ha av varandra, en motivations höjare för att komma sig ut. Någon som alltid väntar, någon som alltid har energi. Och som jag ha saknat en mjuk, gosig hårboll att brottas med. Någon som alltid är överlycklig av att se dig om du så har varit borta två minuter eller fyra timmar. Det du, det gör mig smått knäpp och galen nu just när det finns möjliga valpar här i Norge. Men att bo i stan är inget alternativ då. Det ena kräver det andra. Men så lycklig jag vore, det är ju inte så att jag trivs i stan heller.

Hälsningar från ett grått och regningt Molde.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: