zaraangelique

Back on the road

Kategori: Allmänt

Första dagen i skolan avklarad med mer eller mindre myror i brallan. Vårt schema för dagarna blir bara längre för varje period. Det är inte så lätt när man är van att få hoppa i sandlådan, springa skogsbingo eller svischa i kroppsstrumpa morgon som kväll, även på skoltid. Nu ska man plötsligt sitta stilla på rumpan 8- 17 varje dag. Det känns redan som om jag fått reuma eller osteoporos av vad det kliar o krämpar överallt. Det ännu efter nästan 2 veckors inneliggande pga flunssa. Jag faller nog snart ihop och dör. Näe, så lång hann jag då icke heller denna gång för nu har jag just varit länkandes till Minimani efter potatisar och glass! Och ikväll blir det RPV (ReisiPakaraVatsa).

Fast jag varit så gott som instängd har jag (vi) ändå hunnit med något smått göra. Igår städade jag alla skåp med kläder och tvättade och hängde. Man skulle inte tro det men där var hela dagen. Vi har även försökt leva ett hälsosamt liv och lagat ordentlig husmanskost. Igår blev det broilersallad till lunch och renskav till middag. Toppade med smarriga efterrätter nu som då.

Det har även varit mycket kalasas hit och dit. Lillasyster den 27 december till följd av lillebror och Jacken den 7de januari och idag unga damen Viktoria. Grattisar till er än en gång!












Kommentarer


Kommentera inlägget här: