zaraangelique

Juletider.

Kategori: Allmänt

Hoppsan! Hade visst glömt att jag har en blogg. Nej, nu ljuger jag nog. Jag har ärligt talat lite tröttnat redan på dethär med blogg. Jag är sådan att jag kan inte göra samma sak hur länge som helst utan jag tröttnar rätt snabbt och behöver nya stimulanser hela tiden. Det är ju tur att jag knappt höll mig i samma skola i 3 år i rad. Nu får vi se om jag lyckas med det än en gång, jag är inte så säker. Det mesta är roligt de första timmarna, dagarna och kanske veckorna men sedan är det bara faktum att acceptera att nu blev det plötsligt tråkigt. Det ända som håller i sig är idrotten för där kan man variera väldigt mycket ändå och jag skulle inte klara av att leva en vardag utan den, allra minst de i min omgivning. Och nu är det så att jag börjar vara färdig med att bo i Vasa igen, har gjort det nu i ca 1 år och skulle vilja ha lite variation. Främst från det Finska sammhället! Förutom Spanien eller Frankrike skulle jag inte heller ha något emot Danmark eftersom jag till hälften är dansk i blodet. Även Sverige skulle gå bra. Vad som helst men inte Finland helt enkelt. Det är bara kärleken som hindrar mig, vilket var är ett hinder jag helst skulle ta med mig i bagaget.

Förutom att ha suttit all min lediga tid och kollat på sista minuten resor så har jullovet varit helt okej. Har snart skrivit under mina nyårslöften som jag är rätt nöjd med och inte tänker berätta för er ännu. Har hafft det riktigt mysigt i min lya och kollat mycket film och allmänt bara myst. Det värsta är bara att jag blivit förblindad av kärleken och börjat sova bort halva dagarna! Det är inte okej. Jag är sällan nöjd med dagen om jag inte fått en morgonträning gjord före kl 10 och nu är det såhär att jag inte gjort nånting i princip på hela jullovet än sovit! Hyvänen aika!? Men för att inte misströsta så har det sist och slutligen varit rätt skönt. En lycklig människa kan se minuterna flyga iväg och ännu vara lycklig. För lyckliga minuter det var! ..eller? Joo :D  Men på lördag ett nytt liv skall börja. Eller det senaste årets fasoner ska grävas i graven är kanske en bättre förklaring.

Nu skall jag dock gräva ner mig under täcket och invänta min andra hälft från Ollis.
Och en STOR BAMSEKRAM till JAKOB JACKE som får ännu ett år på nacken idag! ;D Hoppas du inte tar illa upp för att jag inte infinner mig på Ollis ikväll! Är säker på att ni har superskoj ändå! ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här: