zaraangelique

"elämä ei ole hassumpaa"

Kategori: Allmänt

Katta tyckte inte ungen blev tillräckligt ren efter badet.

Så har syrran sprungit omkring o gala, " elämä ei ole hassumpaa". Kai, ei hassumpaa mitä teet siitä. Katten har varit smått galen idag också och flyget på en utan förvarning mest hela tiden, vilket resulterade i en massa småsår enda från fötterna upp till händerna. Vaknade tidigt idag men vägrade stiga upp sålänge det var mörkt. Jag cyklade till Sundom( Tungt!!), tog skidorna och iväg till Öjberge. Malin och Tobias fick ge mig sällskap en stund och nu är det redan kvällen och har varit i bastun och strechat, så nu känns allt bra förutom att tentläsningen trycker på.

Igår kände jag mig väldigt godhjärtad när jag skänkt lite kattmat till Vasas hemlösa kattstackare. Skulle gärna ta hem dem allihopa.
Kvällen tillbringade jag med Emilia och Jonna. Vi bakade pepparkakor och drack glögg. Rapport efter rapport från Stockholm och jag vill ännu mera härifrån. Snaaart är det över och förhoppningsvis varmare breddgrader så småningom.

Nu ska jag byta roll med en pluggis for a while.
Z

Kommentarer


Kommentera inlägget här: